Ha megnézed, meghalsz! - A kör
A kör
The Ring
színes, magyarul beszélő, amerikai horror, 111 perc, 2002 , 18 éven felülieknek ajánlott!
Dolby Digital
rendező: Gore Verbinski
író: Kôji Suzuki
forgatókönyvíró: Ehren Kruger
operatőr: Bojan Bazelli
jelmeztervező: Julie Weiss
zene: Hans Zimmer
producer: Laurie MacDonald, Walter F. Parkes
látványtervező: Tom Duffield
vágó: Craig Wood
szereplő(k):
Naomi Watts (Rachel)
Martin Henderson (Noah)
Amber Tamblyn (Katie)
David Dorfman (Aidan)
Brian Cox (Richard Morgan)
Lindsay Frost (Ruth)
Daveigh Chase (Samara Morgan)
Adam Brody (Kellen)
Új városi legenda van születőben. A szóbeszéd szerint egy rejtélyes videokazetta szedi áldozatait. Mihelyst valaki megnézi, megcsörren a telefon és egy gyermekhang közli, hogy az illető hét nap múlva meg fog halni...
Rachel, a riporternő (Naomi Watts) unokahúga rejtélyes halálának ügyében fog magánnyomozásba. Így szerez tudomást a legendás kazetta állítólagos létezéséről. A nyomok (no meg a leányzó holmijai között talált fényképek) egy erdei kempingbe vezetnek, ahol a kölcsönözhető filmek polcán ott lapul egy borító nélküli, azonosítatlan szalag. Rachel pedig - engedve kíváncsiságának - beteszi azt egy lejátszóba és megnyomja a play gombot...
A képernyőn Luis Bunuel látomásaihoz hasonlatos rémálom-képek jelennek meg. Lovak tetemeit csapdossák a tenger hullámai, egy középkorú nő veti le magát a sziklaszirtről, hatalmas százlábú mászik elő rejtekéből vészjóslóan, vagy éppen egy falhoz támasztott létra látszik, ami sehová sem vezet. A zűrzavaros képsorok először csak értetlenséget váltanak ki főhősnőnkből, ám amikor megcsörren a szobában a telefon, a legendát nem lehet nem komolyan venni...
Gore Verbinski rendező (A mexikói) egy japán kultregény és az az alapján készült horror, a Ringu alapján készítette el legfrissebb munkáját. A "Hatodik érzék" és a "Más világ" példájához hasonlóan a hangsúly ebben a filmben is a természetfeletti események megmagyarázhatatlanságán van, s mivel a rettenet nem könnyen racionalizálható, éppen ezért sokkal hatásosabb.
Naomi Watts, akit David Lynch zseniális "Mulholland Drive"-ja óta ismer a világ, tökéletes átéléssel jeleníti meg az elkerülhetetlennek tűnő végzet ellen is harcba szálló újságírónőt, akinek legfőbb célja nem is saját sorsának megfordítása, hanem a kisfiáé, aki egy óvatlan pillanatban szintén megnézi a "gyilkos" horrort...
A hangsúly (hála az alkotók józanságának) most sem a minél véresebb tálalásra helyeződik, hanem a lelki terrorra, így aztán a rendező, mint hangszerét tökéletesen ismerő muzsikus játszik idegszálainkkal. Filmje így válik egyszerre tisztelgéssé a nagy elődök (elsősorban Hitchcock), az ázsiai eredeti, a játékban intelligens partnernek tekintett nézők, s nem utolsó sorban maga a megfoghatatlan előtt. Nekünk pedig valóban nem marad más dolgunk, mint átadni magunkat a rettegés enyhén perverz élvezetének, s ezúttal valóban nem árt kikapcsolni a telefonunkat, mielőtt még megcsörrenne film közben...